Så roligt!!

Jag gjorde klart stallet medans Anna gjorde iordning king samt skrittade fram honom. Sen satte jag upp ett kryss och några bomar, först i trav och sedan i galopp. Hon har ridit förr, men nu inte på flera år. Så hon har väl kanske ridit king nu närmare 10 gånger.
Idag hade vi då lektion på ridbanan och det är verkligen så roligt att hålla lektioner på det sättet. Eller att ha någon som vill vara med en i stallet och som vill rida och utvecklas.
Utan att hon vet om det så har jag kollat upp vad man behöver ha för att få vara med på pay and jump och det ser ljust ut. Så ska försöka få med henne dit och hoppa två lägre rundor, hoppas hon inte säger nej:)
Hon är väldigt duktig och lättlärd men nästan viktigast av allt så är hon väldigt modig och orädd:)
 
King såg även han ut som vanligt igen efter att han inte mått så bra senaste tiden med kolik och liknande. Nu har vi långsamt börjat ändra på hans foder och det är en helt annan häst igen:) Så han följer med till tävlingen i helgen. Conny såg också otroligt fin och glad ut, helt vild ut faktiskt. Var riktigt besviken över att inte få bli riden så sprang några repor i full galopp fram och tillbaka i hagen istället ;)
 
Nej nu får jag ta och fortsätta att plugga, sen ska jag åka till stan en sväng och leta efter en bikini då vi åker utomlands om mindre än en månad!:)
 
 
 
/Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback