Tävlingsresultat 250916 Clever king

Clever King
 
Första klassen red vi 95cm clear round, han var felfri. Men jag fick inget flyt. Han är så svår på det sättet att jag får inte fram honom riktigt, han vill lunka på i sin galopp och tar jag på sporrar så sparkar han bara nu när han är klippt.. Sen var jag väl inte as taggad när det "bara" var clear round med king, men eftersom han inte gått bra de senaste tävlingarna och inte heller mått så bra däremellan så fick han gå det för att kolla av läget.
 
Andra klassen var 110cm, här gjorde jag en ny variant. Red och hoppade fram med sporrar, men sen tog jag av dom innan jag gick in på banan. Han var helt annorlunda denna klass och så mycket finare, fick ett tråkigt nedslag i omhoppningen. På ett sånt sätt han inte brukar riva på, skulle ha låtit honom gå av lite stort istället. Men han brukar inte ha problem på räckena när han kommer lite nära. Men super nöjd med honom men missnöjd med min omhoppning..
 
 
 
Bilder tagna av Tintin Timen, så otroligt kul att någon tar kort på ryttarna. Det är så otroligt uppskattat :)
 
/Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback