Tävlingsresultat 250916 Happy Convoi

Jahapp lilla connyponny då...
 
Vi startade först laget som gick i 100cm, han var överlycklig och vild på framhoppningen. Bockade innan, över och efter hindrena sen drog han efter varje gång. Så fick använda mig av väggen i varje landning.. Men kändes otroligt fräsch. Inne på banan gick de bra, 1,2,3 super, genade lite i linjen 2-3 där jag hade velat att han skulle få lite mera plats för sitt sista galoppsprång. 4an gick jätte bra, men när vi är på väg över hindret så ramlar en stor blomma rakt framför honom som han dessvärre också ser. Så han landar och sen tvärvänder han till höger, tyckte att jag höll mig kvar ganska länge men fick dessvärre en dejt med marken..
De bestämde att det var "banfel" eller vad man ska säga, så jag fick lov att hoppa om igen på hinder 4a, men då hade han surat ihop och börjat konstra. Så vi kom inte över hinder nummer 4a igen. Men pratade med domarern och överdomaren sen och egentligen hade jag ju klarat 1-4 och var felfri där, så jag skulle ha börjat på hinder nummer 5.
 
110cm, jätte fin på framhoppningen och inne på banan red jag mot 4an som nu var kombination men han konstrade väldigt mycket där och skulle inte gå dit. Men fick honom tillslut och red några volter där. Sen hoppade vi 1 och 2 utan några problem, men till 3an så stannade han flera meter innan och började resa sig och drog mot utgången.. efter två försök så skulle jag ta 1an och gå ut, men då gick han inte i närheten där heller så fick drag hjälp av Mathilde, så tog 2an istället och sen efter den galopperade jag förbi 3an iallafall och då krånglade han ingenting.
 
Så otroligt tråkigt då vi båda verkligen hade behövt det här efter ett otroligt kämpigt år. Nu när träningarna gått så himla bra och vi båda faktiskt kändes jävligt redo för det här. Så ska en blomkruka ramla precis när jag är inne på banan, precis när jag är i närheten av den blomman också. Vad är egentligen oddsen? Den kunde ha fått ramla varje runda med King, för han hade inte brytt sig på det sättet. Sen ska han ju såklart inte tappa fokuset och viljan så lätt, men nu var det otroligt skört här ibörjan och då räcker det med en sån liten sak.
 
 
 
/Helen
 
 

Kommentarer
Postat av: повестки киев

Genuinely when someone doesn't understand after that
its up to other users that they will help, so here it occurs.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback