Hoppträning 160217

 
Så himla bra han var idag!!! Mycket linjer idag och hoppa hinder snett och liknande, något jag typ aldrig gjort på Conny. Redan när jag red emot första hindret idag så kände jag att jävlar vilken häst jag sitter på. Han hade en otroligt bra galopp med tryck, men samtidigt otroligt lydig och lyhörd. Så himla fin, gjorde alla linjer väldigt bra. Han sprang förbi räcket som vad gul/grön/rött med en bom samt ett kryss sen skulle vi tre galoppsprång fram till oxern. Han förstod inte riktigt vad jag ville av honom, så sprang förbi men hoppade sen perfekt när jag red på det igen som ni ser på filmen. Får ibland ett galoppsprång extra emot vad vi ska ha, precis som förra gången. Så måste lära mig att rida den nya lydiga Conny! Bästa träningen någonsin enligt Jan och jag håller helt med honom. Allting kändes verkligen så himla lätt och jag ville inte sluta idag. Härlig känsla!
 
/Helen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback