Pay and jump 260217

Pay and jump igår med båda hästarna. Var så otroligt otaggad mycket pga vädret och information om underlaget, så funderade in i det sista på om jag skulle åka eller inte. Men jag åkte och det är jag glad för, fick väldigt bra respons för arbetet som vi lagt ner och hästarna kändes väldigt fina!
 
 
Conny gick 90cm och 100cm. Kändes otroligt fin, men så himla pigg och ivrig. Ville bara fram och ville bara jobba och jobba. Första klassen hade jag honom ändå under kontroll och han gjorde en fin runda. I 100cm så blev han för stark och för ivrig, så vi fick faktiskt ner någon bom. Men det struntar jag totalt i. Är bara glad att han är så positiv och vill, för det var ju inte länge sedan som han inte ville.. Är otroligt nöjd med honom. (film ifrån 90cm)
 
King gick en 100cm och kändes bra, han blev lite stark emellanåt och då blir det svårt med hackamoret, måste vara ännu snabbare och kvickare med mina hjälper. Han kändes lite låg emellanåt på räckena, men annars väldigt enkelt och positivt. Höll nästan på att ramla av på framhoppningen på honom också, han är ju inte den som bockar, så det är aldrig något man är med på för det händer ju som sagt aldrig. På Conny vet man ju att de kan hända i vissa situationer så då är man lite mer beredd på det. Men iallafall, hoppade sista språnget på oxern och efter så drar han ner huvudet mellan benen och börjar bocka samtidigt som de kommer två hästar där och jag fick verkligen inte upp huvudet på honom. Men tillslut så kom väggen och hjälpte mig att stoppa honom ;) sötnos!
 
Även om underlaget inte kändes säkert, speciellt inte på conny. Eller jag kände mig inte säker på det, så var det ingen av mina hästar som reaerade på det eller halkade överhuvudtaget. Så igår kändes allting bra, hörde inte heller någon annan som hade problem med det.
 
/Helen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback